Sobreviure al nadal

EL QUE HAS DE SABER…

• La clau és controlar les quantitats, escollir el que més ens agrada, assaborir cada mos i no deixar-se portar per la gula.
• És convenient realitzar activitat física, per mantenir-nos en forma i per compensar l’increment de calories consumides.
• S’aconsella no abusar de les begudes alcohòliques i ensucrades.

ING_19011_08655.jpg

CURA AMB LES TEMPTACIONS NADALENQUES
Durant aquestes dates se succeeixen els menjars i sopars especials, amb amics, amb companys de treball, amb la família… Resulta gairebé inevitable no sucumbir a la temptació que representa un vistós aperitiu, un suculent gall dindi farcit o una safata repleta de torrons, polvorons, massapans i altres dolços. Llavors, què hem de fer per no lamentar-nos dels menjars nadalencs quan observem canvis en la nostra silueta?

Ser acurats amb les quantitats, no abusar, servir racions petites i ser selectius ens permetrà gaudir dels menjars nadalencs sense penedir-nos després. Quan el ventall de productes a escollir és abundant, la clau està a limitar les racions, escollir el que més ens agradi i oblidar la resta.

Les begudes també ens aporten moltes calories. Les begudes (a excepció de l’aigua) proporcionen una gran quantitat de calories que, a més, prenem gairebé sense adonar-nos. És necessari controlar la quantitat que prenem, especialment si es tracta de begudes alcohòliques, procurar calmar la set amb aigua i utilitzar  el vi o el cava com a acompanyant per plaure.
Elaborar menjars menys calòrics. Si està a les nostres mans l’elaboració del sopar de Nochebuena o el menjar de Nadal, podem optar per preparar un menú menys energètic. Els entrants poden ser de gambes a la planxa o musclos al vapor en lloc de canapès amb paté, foie o formatge d’untar. Les tostaditas amb salmó fumat o caviar no han d’acompanyar-se a més amb mantega, margarina o formatge en crema. El brou de Nadal pot contenir més verdures i carns magres i menys cansalada, i la pasta ha de constituir un acompanyament i no fer-se farcida. En lloc dels dolços millor una fruita natural lleugera com la pinya que una en almívar.

Triar els plats menys grassos i descartar els dolços. Decantar-se per primers plats vegetals, evitar les fritades i les salses, escollir un bon peix al forn o a la planxa abans que un estofat o una carn grassa en salsa, substituir els dolços per una fruita o macedònia i controlar la beguda, són consells fàcils de seguir i de gran utilitat.
Realitzar activitat física. Sempre hem de realitzar activitat física per mantenir-nos en forma. Si, a més, incrementem la ingesta de calories, l’últim que caldria fer és disminuir el nostre nivell d’exercici. Si habitualment realitzem esport, durant el Nadal és aconsellable que busquem el temps per seguir-ho fent. Si normalment no ho fem és bé que no esperem a any nou per proposar-nos-ho, millor comencem a realitzar-ho abans.
Procurar no allargar eternament les sobretaules. Les eternes sobretaules, amb les safates de torrons, polvorons, massapans, neules, alfajores… són el major problema dels menjars nadalencs. És difícil resistir-se a tanta temptació. Menjar lentament, assaborir cada mos, no deixar-se portar per la gula i saber dir prou ajudaran a lluitar contra la temptació. A més, podem retirar els dolços per seguir xerrant tranquil·lament o sortir a fer una passejada per digerir millor el menjar.

NO OBLIDAR L’ACTIVITAT FÍSICA

Durant el Nadal, la tendència és oblidar l’activitat física i substituir-la per menjars, compres, reunions familiars, etc. La major ingesta de calories sumada a la menor despesa energètica provoca un clar increment de pes.

Si, per diferents motius, no podem seguir amb la nostra rutina, és necessari buscar la forma de continuar exercitant la musculatura amb caminades en família, jocs amb els més petits, etc. Si som dels quals no solem realitzar activitat durant l’any, seria bona idea no deixar l’exercici per als propòsits d’Any Nou, sinó començar tan aviat com sigui possible per contrarestar el consum extra de calories que ens aportaran els torrons.

Anuncios
Esta entrada fue publicada en Sin categoría. Guarda el enlace permanente.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s